hourSON DAKİKA
down-arrowup-arrow
    Taha Ahmet Özel Taha Ahmet Özel

06.03.2024 Çarşamba | 09:58Son Güncelleme:

İstanbul’un içinde ve gürültüden uzak... Üstelik su kenarı. Karavanımla ilk kampımı Esenceli Köyü’nde Ömerli Barajı’nın kenarında yaptım. Bu yazımda sizlere bu kamp deneyimimi anlatmak istiyorum.

Haberin Devamıadv-arrow

Yaklaşık 5 yıldır kamp yapıyorum. Yaklaşık 3 ay önce çekme karavan aldım ve geçtiğimiz pazar günü karavanımla kamp yapmak için yola koyuldum. Kamp öncesi araştırmalarımı yaptım ve Esenceli Köyü’nde kamp yapmaya karar verdim. Gerek karavan park etmeye müsait olması gerekse çevresinde yerleşim olmaması beni cezbetti diyebilirim.

Esenceli Köyü’nde Karavan Kampı

Kamp yapacağım yere vardığımda yaklaşık on kadar çekme ve moto karavan gördüm. Bunların yanı sıra çadır kuran aileler de vardı. Karavanı park etmeden önce inip alanı inceledim ve uygun bir yer aradım. Karavanımı su kenarına yakın bir noktaya konumlandırdım ve yerleşmeye başladım. Buraya gelmeden önce tüm ihtiyaçlarımı önceden tamamladım. Çünkü burada hiçbir işletme veya tesis bulunmuyor. Sadece köyün girişinde ekmek satan ufak bir büfe var.

Haberin Devamıadv-arrow

Alışveriş malzemelerimi karavana yerleştirdikten sonra güzel bir kahvaltı hazırladım. 2 arkadaşım daha alana geldi ve onlarla oturduk. Kahvaltıdan sonra yürüyüşe çıktık. Baraj çevresi yürüyüş yapmaya oldukça müsait. Ayrıca hemen hemen pek çok noktada fotoğraf meraklıları için eşsiz manzaralar var.

Yağmur yağma ihtimalinin yüksek olduğu bir gündü ve hava gün boyu kapalıydı. Fakat yağmur yağmadı. Bu durum dışarıda uzun uzun baraj manzarası eşliğinde oturma fırsatı doğdu. Tabi karavanımızı da kullandık. Akşam üzeri içeride de zaman geçirdik. Sonrasında da akşam yemeği hazırlıklarına başladık.

Esenceli Köyü’nde Karavan Kampı

Lezzetli ve doyurucu bir akşam yemeğinin ardından arkadaşlarım dönüş için yola çıktı. Karavan kampımda ilk defa bir geceyi yalnız geçirdim. Günübirlik piknik yapmaya gelenlerin hepsi gece 23.00 olduğunda gitti. Ayrıca ilk geldiğimde görmüş olduğum karavanlardan bir tanesi haricinde tamamı da alandan ayrılmıştı.

Araba ve karavanımın içerisinde gerekli kontrolleri yaptıktan sonra dizel ısıtıcımı çalıştırıp uyudum. Sabah güneşli bir güne gözlerimi açtım. Bir önceki güne göre çok daha güzel bir hava vardı. Karavanın içerisini topladıktan sonra güzel bir kahvaltıyla güne başladım. Pazar gününe oranla sessiz sakin olan alanda kuş seslerini dinlemenin tadını çıkardım.

Esenceli Köyü’nde Karavan Kampı

Kahvaltıdan sonra güneşli havada yürüyüşe çıktım. Alan kamp ve piknik yapmaya oldukça müsait fakat üzülerek söylemek istediğim bir konu var. Önceki yazılarımda da sık sık dile getirdiğim çöp konusu... Pazar günü alana gelen kampçıların ya da piknikçilerin bazıları çöplerini bırakıp gitmişler. O çöpler de alana yayılıyor. Yarın yine orada kamp ya da piknik yapmak istiyorsak mutlaka temiz tutmak zorundayız.

Gerekli hazırlıklarımı tamamladıktan sonra çekme karavanımı araca bağlayıp dönüş için yola çıktım. İlk karavan kampı deneyimim benim için güzel geçti. Karavanla kamp yapmanın artılarını ve eksilerini görmüş oldum. Tabi bu konu bir gecede tamamen kavranacak bir durum değil ama en azından bir başlangıç oldu benim için. Bir başka yazımda görüşmek üzere...

Herkese neşeli, keyifli kamplar!